REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Sklep Internetowy działający pod adresem internetowym www.e-sklep.fmdental.pl jest serwisem sprzedażowym prowadzonym przez spółkę FM Produkty Dla Stomatologii W.Feć, M.Feć Sp. J. z siedzibą w Krakowie, adres siedziby ul. Juliusza Lea 112, kod pocztowy 30-133 Kraków, REGON: 350802955, NIP: 6761017460, zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000026806.
§ 1
Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie postanowienia oznaczają:
1. Cena – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatki i inne daniny) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia na Klienta własności Towaru zgodnie z Umową Sprzedaży lub tytułem przeniesienia na Klienta autorskich praw majątkowych do Treści Cyfrowej;
2. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach ustawowo wolnych od pracy oraz poza dniami wskazanymi jako dodatkowo wolne w każdym roku, których wykaz znajduje się na stronie internetowej Sprzedawcy o adresie www.fmdental.pl (https://www.fmdental.pl) w zakładce Kontakt;
3. Hasło – ciąg co najmniej 12 (dwunastu) znaków literowych, cyfrowych lub innych, określony przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym umożliwiający dostęp do Konta Klienta i służący jego zabezpieczeniu;
4. Karta – oznacza to wyodrębnioną graficznie i funkcjonalnie część Sklepu, w której prezentowany jest konkretny Towar lub Treść Cyfrowa oraz informacje o szczegółowych warunkach Umowy;
5. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, będącą Przedsiębiorcą i wykonująca działalność gospodarczą, nabywająca Towary lub zawierająca Umowę przeniesienia autorskich praw majątkowych do Treści Cyfrowej w związku z zawodowym charakterem prowadzonej działalności gospodarczej;
6. Konsument – osoba fizyczna nie będąca Przedsiębiorcą, której Sklep Internetowy nie oferuje ani Towarów ani Treści Cyfrowych;
7. Konto Klienta – indywidualny panel Klienta dostępny po dokonaniu rejestracji i zalogowaniu, oznaczony loginem i Hasłem, służący do nabywania Towarów lub autorskich praw majątkowych do Treści Cyfrowych za pośrednictwem Sklepu Internetowego, a także uzyskaniu przez Klienta informacji o historii Zamówień;
8. Koszyk – usługa udostępniana przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, w ramach, której widoczne są Towary lub Treści Cyfrowe dodane przez Klienta do Zamówienia, umożliwiająca złożenie i zmianę Zamówienia, a także wyświetlenie aktualnej wartości Zamówienia;
9. Newsletter – biuletyn wysyłany przez Sprzedawcę za pomocą poczty elektronicznej do Klientów, którzy wyrazili stosowne zgody na jego otrzymywanie;
10. Operator płatności – podmiot świadczący usługi płatnicze w ramach Sklepu na rzecz jego Klientów. Operatorem płatności jest dostawca usługi płatności online spółka PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, Polska, KRS 0000347935, NIP 7792369887;
11. Promocja – oznacza to wszelkie działania Sprzedawcy, przyczyniające się do wzrostu popytu na Towary lub Treści Cyfrowe oferowane w Sklepie. Szczegółowe warunki konkretnej Promocji określane są przez Sprzedawcę w Karcie Towaru lub Treści Cyfrowej, w ramach Sklepu lub w odrębnym regulaminie tej Promocji;
12. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, nabywająca Towary lub zawierająca Umowę przeniesienia na nią autorskich praw majątkowych do Treści Cyfrowych w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej; w przypadku osoby fizycznej za Przedsiębiorcę uważa się osobę fizyczną nabywającą Towary w Sklepie Internetowym lub zawierającą Umowę przeniesienia na nią autorskich praw majątkowych do Treści Cyfrowych w celu związanym bezpośrednio z jej czynną (niezawieszoną) działalnością gospodarczą i w związku z zawodowym charakterem;
13. Regulamin – niniejszy dokument, określający prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta oraz warunki składania Zamówień, dokonywania zakupów i zawierania Umowy;
14. Rejestracja – jednorazowa czynność dokonywana przez Klienta w ramach Sklepu Internetowego, polegająca na wypełnieniu formularza rejestracyjnego w celu założenia Konta Klienta;
15. RODO – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych);
16. Sklep / Sklep Internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę dostępny pod adresem www.e-sklep.fmdental.pl;
17. Sprzedawca lub Sprzedający – spółka pod firmą FM Produkty Dla Stomatologii W.Feć, M.Feć Sp. J. z siedzibą w Krakowie, adres siedziby ul. Juliusza Lea 112, kod pocztowy 30-133 Kraków, REGON: 350802955, NIP: 6761017460, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000026806, adres poczty elektronicznej: sprzedaz@fmdental.pl, numer telefonu: 12 423 49 20;
18. Towar – rzeczy ruchome dostępne do zakupu w Sklepie Internetowym, dostarczane przez Sprzedawcę na rzecz Klienta na podstawie Umowy zawartej na odległość z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu Internetowego;
19. Treści Cyfrowe – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej stanowiące utwór w rozumieniu Ustawy PAiPP, takie jak filmy szkoleniowe lub inne podobne materiały audiowizualne utrwalone na nośniku;
20. Umowa – oznacza Umowę sprzedaży lub Umowę przeniesienia autorskich praw majątkowych do Treści Cyfrowej;
21. Umowa przeniesienia autorskich praw majątkowych – oznacza zawartą pomiędzy Stronami Umowę przeniesienia autorskich praw majątkowych do Treści Cyfrowej w rozumieniu Ustawy PAiPP;
22. Umowie sprzedaży – oznacza to zawartą pomiędzy Sprzedającym a Klientem umowę sprzedaży w rozumieniu kodeksu cywilnego, której przedmiotem jest odpłatne przeniesienie własności Towaru;
23. Usługach elektronicznych – oznacza to usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
24. Ustawa kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.);
25. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344), której warunki spełnia niniejszy Regulamin;
26. Ustawie o PAiPP – oznacza to ustawę z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych;
27. Utworze – oznacza Treść Cyfrową, a zatem utwór, w tym utwór zbiorowy, w rozumieniu Ustawy o PAiPP;
28. Użytkownik – Klient korzystający ze Strony Internetowej;
29. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży lub Umowy przeniesienia autorskich praw majątkowych do Treści Cyfrowej, składane Sprzedawcy przez Klienta z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu Internetowego, zawierające informacje niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy;
30. Zarejestrowany Klient – Klient korzystający ze Sklepu Internetowego, który dokonał Rejestracji i założył Konto Klienta.
§ 2
Postanowienia ogólne
1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem www.e-sklep.fmdental.pl jest prowadzony przez spółkę pod firmą FM Produkty Dla Stomatologii W.Feć, M.Feć Sp. J. z siedzibą w Krakowie, adres siedziby ul. Juliusza Lea 112, kod pocztowy 30-133 Kraków, REGON: 350802955, NIP: 6761017460, zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000026806, adres poczty elektronicznej: sprzedaz@fmdental.pl, numer telefonu: 12 423 49 20.
2. Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów oraz Sprzedawcy.
3. Regulamin sporządzony jest w języku polskim i stanowi wzorzec Umowny w rozumieniu przepisów Ustawy kodeks cywilny.
4. W celu zawarcia Umowy ze Sprzedawcą Klient co do zasady nie może przed złożeniem Zamówienia skorzystać z prawa do negocjacji warunków Umowy, co oznacza, że niniejszy Regulamin stanowi treść zawartej pomiędzy stronami Umowy.
5. Dostęp do Regulaminu w wersji elektronicznej Klient może uzyskać w każdym momencie za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie Sklepu Internetowego, a także poprzez zapisanie go w dowolnym formacie na wybranym przez siebie nośniku.
6. Komunikacja ze Sprzedawcą dokonywana przez Klienta powoduje wyłącznie ponoszenie przez Klienta kosztów, jakie wynikają z umów zawartych przez Klienta z podmiotami trzecimi, za możliwość korzystania z określonych form komunikacji na odległość. Sprzedawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat ani świadczeń za możliwość komunikowania się z nim.
7. Zasięg działania Sklepu Internetowego w zakresie Umów sprzedaży Towarów lub Treści Cyfrowych obejmuje wyłącznie terytorium Polski. W szczególnych przypadkach, podczas planowanego dokonania zakupu, w ramach którego Towar miałby zostać dostarczony poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, konieczne jest podjęcie kontaktu telefonicznego ze Sprzedającym bądź skierowanie zapytania drogą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki pocztowej wskazany w § 2 ust. 1 i uzyskanie na to odrębnej zgody.
8. Do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym przeglądania oferty Sklepu, potrzebne jest urządzenie końcowe z zainstalowaną przeglądarką internetową i z trwałym dostępem do sieci Internet. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe na wszystkich najczęściej użytkowanych przeglądarkach internetowych, niezależnie od rodzaju urządzenia, systemu operacyjnego oraz rodzaju połączenia internetowego, a w szczególności na przeglądarkach: IE wersja 11 i wyższa, Edge wersja 12 i wyższa, Firefox wersja 54 i wyższa, Chrome wersja 51 i wyższa, Safari wersja 10 i wyższa, Opera wersja 38 i wyższa.
9. W celu prawidłowego korzystania z Aplikacji zaleca się korzystać z urządzenia spełniającego następujące wymagania techniczne:
1) posiadającego stały dostęp do sieci Internet;
2) posiadającego zainstalowaną przeglądarkę internetową;
3) system operacyjny – Windows (7, 8, 10, 11) - iOS;
4) pamięć operacyjna – zalecane 1 GB RAM;
5) karta graficzna 256 MB bądź lepsza;
6) optymalna rozdzielczość ekranu: 1024 X 768 pikseli, ustawienie kolorów High Color (16 bitów) lub wyższe;
7) wolne miejsce na dysku – zalecana pamięć na dysku to 1 GB.
10. Sprzedający zastrzega, że wyłączenie przez Użytkownika plików cookies w przeglądarce może powodować utrudnienie korzystania ze Sklepu Internetowego.
11. Złożenie Zamówienia przez Klienta oraz świadczenie Usługi drogą elektroniczną wymaga od Klienta posiadania aktywnego konta poczty elektronicznej.
12. Zabrania się dalszej sprzedaży Towarów poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
13. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego lub jego poszczególnych funkcjonalności spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. Sprzedawca nie ponosi też odpowiedzialności za niekompatybilność strony Sklepu Internetowego z końcowym sprzętem lub oprogramowaniem Klienta lub z jego przyłączem do sieci internetowej, jak również za trudności techniczne, które leżą po stronie Klienta.
14. Sprzedawca uprzedza, że mogą powstać niewielkie rozbieżności pomiędzy rzeczywistym wyglądem lub cechami Towarów, a ich fotografiami umieszczonymi na stronach Sklepu, spowodowane ustawieniami lub właściwościami urządzenia za pomocą którego Klient uzyskuje dostęp do Sklepu lub używanego przez niego w tym celu oprogramowania, za co Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
15. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych i działaniem Sklepu Internetowego powinny być kierowane do Sprzedawcy: korespondencyjnie pod adres rejestrowy wskazany w Regulaminie lub w formie elektronicznej poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres biuro@fmdental.pl. Klient zobowiązany jest opisać wszystkie okoliczności faktyczne lub prawne uzasadniające reklamację. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące osobę składającą reklamację, adres do korespondencji lub adres e-mail, na który ma być udzielona odpowiedź (w zależności od preferowanego sposobu udzielenia odpowiedzi na reklamację). Sprzedawca rozpatruje reklamacje dotyczące usług elektronicznych w terminie 14 dni roboczych od daty jej otrzymania.
§ 3
Konto Klienta
1. Klient w celu założenia Konta Klienta dokonuje Rejestracji za pomocą formularza, podając dane wymienione w formularzu rejestracji, takie jak: imię i nazwisko Użytkownika (tj. Klienta, lub osoby, która w imieniu Klienta będącego np. osobą prawną będzie korzystała ze Sklepu Internetowego), adres mailowy Klienta, numer telefonu Klienta oraz NIP Klienta.
2. W celu założenia Konta Klienta należy także złożyć oświadczenia (wybrać z dostępnych), z którego wynikać będzie, że ewentualne dokonywane przez Klienta zakupy będą miały związek z zawodowym charakterem prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Złożenie takiego oświadczenia jest konieczne, albowiem oferta Sklepu skierowana jest wyłącznie do Przedsiębiorców i „profesjonalistów”, a nie do osób, które mogłyby korzystać z asortymentu sklepu w niezawodowym charakterze.
3. Hasło podawane przy logowaniu do Sklepu może składać się z liter, cyfr lub znaków specjalnych. Hasło jest indywidualne dla każdego Klienta. Hasło można zmienić w Koncie klienta poprzez podanie adresu e-mail oraz nowego Hasła.
4. Loginem Klienta jest podany przy rejestracji adres e-mail Klienta.
5. Założenie Konta Klienta jest bezpłatne.
6. Rejestracja jest warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie celem zawarcia Umowy sprzedaży Towarów lub Umowy przeniesienia autorskich praw majątkowychdo Treści Cyfrowych. Klient nie ma możliwości złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego bez uprzedniej Rejestracji.
7. Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych, złożenia prawdziwego oświadczenia a w szczególności do wskazania prawidłowego numeru NIP.
8. Sprzedający zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta Klienta w przypadku, w którym ten naruszy zasady korzystania z niego lub niniejszego Regulaminu.
9. Działaniami naruszającymi postanowienia niniejszego Regulaminu określonymi w punkcie 8 są: podanie celem dokonania rejestracji danych nieprawdziwych lub danych osób trzecich, godzenie w dobre imię lub renomę Sprzedającego lub osób trzecich, złożenie fałszywego oświadczenia w przedmiocie tego, iż zakupy będą miały związek z zawodowym charakterem prowadzonej przez Klienta działalności gospodarczej.
10. Podczas wypełniania formularza rejestracyjnego Klient ma możliwość zapisania się do Newslettera. Wyrażenie zgody na dołączenie do Newslettera, bądź jej odmowa nie mają wpływu na dokonanie Rejestracji.
§ 4
Zamówienia Towarów lub Treści Cyfrowych
1. Klient ma możliwość składania Zamówień drogą elektroniczną w Sklepie Internetowym przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2. Informacje o Towarach lub o treściach Cyfrowych prezentowane w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia odpowiedniej Umowy.
3. Złożenie Zamówienia przez Klienta stanowi dopiero ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Klienta.
4. Klient może złożyć Zamówienie wyłącznie po wcześniejszej Rejestracji i za pośrednictwem Konta Klienta.
5. W celu złożenia Zamówienia Klient powinien wybrać odpowiedni interesujący go Towar lub Treść Cyfrową, co spowoduje otwarcie Karty tegoż Towaru lub Treści Cyfrowej. Następnie należy ustalić interesującą Klienta ilość Towarów i dalej wybrać ikonę „dodaj do Koszyka”. Dodanie do Koszyka nie jest równoznaczne ze złożeniem Zamówienia. Towary lub Treści Cyfrowe mogą być dowolnie dodawane lub usuwane z Koszyka.
6. Klient po ostatecznym dodaniu Towarów lub Treści Cyfrowych do Koszyka może jeszcze skorzystać z rabatu, jeżeli taki posiada, lub od razu przejść do podsumowania wybierając przycisk „dostawa i płatność”.
7. Na kolejnej Karcie Klient zobowiązany jest wybrać sposób dostawy i metodę płatności. Przy każdym sposobie dostawy znajduje się informacja o tym, czy jest on płatny, czy też darmowy, a jeżeli wymaga dodatkowej zapłaty, to ile ona wynosi.
8. Przy składaniu Zamówienia Klient zobowiązany jest także podać „dane do zamówienia” takie jak imię, nazwisko, numer telefonu, adres mailowy i adres korespondencyjny podmiotu zamawiającego. Dane do zamówienia mogą być różne od danych Klienta podawanych przy zakładaniu Konta Klienta.
9. Jeżeli adres dostawy ma być inny, niż ten podany w rubryce „dane do zamówienia”, to możliwe jest także wskazanie innych danych dostarczenia Zamówienia.
10. Następnie Klient zostaje przekierowany do podsumowania zamówienia. Złożenie Zamówienia zostaje dokonane poprzez wybranie przycisku „Kupuję i płacę”.
11. Warunkiem złożenia Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie niniejszego Regulaminu, co Klient potwierdza przed złożeniem Zamówienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu Zamówienia.
12. Naciśnięcie na przycisk „Kupuję i płacę” oznacza złożenie przez Klienta Zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
13. Informacja o całkowitej wartości Zamówienia jest każdorazowo podawana na stronie Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym przed bezpośrednim zatwierdzeniem i złożeniem przez Klienta Zamówienia. Są to całkowite koszty, które Klient zobowiązany jest zapłacić wraz z należnymi podatkami.
14. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany przy składaniu Zamówienia lub powiązany z Kontem Klienta wiadomość zatytułowaną „Potwierdzenie Zamówienia”. E-mail ten stanowi przyjęcie oferty Klienta. W momencie poinformowania Klienta o przyjęciu złożonej przez niego oferty, następuje zawarcie Umowy między Sprzedawcą a Klientem, z wyjątkiem sytuacji, gdy płatność dokonywana jest przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego, wówczas terminem zawarcia Umowy jest dopiero moment zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedającego odpowiedniej kwoty pieniężnej.
15. Sprzedawca może odmówić przyjęcia Zamówienia i zawarcia związanej z tym Umowy, gdy:
1) w trakcie rozpatrywania Zamówienia okaże się, że dane wskazane w formularzu uniemożliwiają identyfikację Klienta lub dostarczenie Zamówienia, a jednocześnie nie ma możliwości nawiązania kontaktu z Klientem w celu uzupełnienia brakujących danych, z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, bądź jeśli dane wskazane w formularzu Zamówienia okażą się nieprawdziwe, lub
2) okaże się, że od chwili złożenia Zamówienia do jego rozpoznania przez Sprzedającego zostały sprzedane wszystkie Towary i obecnie Towar, którego Zamówienie dotyczy, nie znajduje się w asortymencie Sklepu Internetowego.
16. W wypadku odmowy przyjęcia zamówienia i zawarcia Umowy z przyczyn wskazanych w pkt 15 powyżej, Klient otrzyma na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany przy składaniu Zamówienia lub powiązany z Kontem Klienta wiadomość o braku możliwości zawarcia Umowy.
§ 5
Płatność i Cena
1. Ceny Towarów i Treści Cyfrowych podane na stronie Sklepu Internetowego są cenami brutto i wyrażone są w złotych polskich.
2. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena Towaru podana w formularzu Zamówienia w chwili złożenia Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego.
3. Ceny Towarów i Treści Cyfrowych mogą ulegać zmianie, przy zmianie cennika Sprzedawcy, przy czym zmiana ceny Towarów i Treści Cyfrowych nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany.
4. O ile nic innego nie wynika ze szczegółowych warunków konkretnej Promocji wówczas:
1) nie podlega ona łączeniu z innymi Promocjami;
2) Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian warunków Umów zawieranych w ramach Promocji, w tym zmian cen;
3) Sprzedawca zastrzega sobie prawo odwołania czy zawieszenia Promocji.
5. Uprawnienie, o którym mowa w ust. 4 pkt 2 lub 3 nie ma wpływu na realizację Umów zawartych przed jego wejściem w życie.
6. Klient ma możliwość dokonania zapłaty za Towar lub Treść Cyfrową tytułem złożonego Zamówienia w następujący sposób:
1) za pomocą aplikacji Blik;
2) kartą płatniczą VISA lub Mastercard – metoda płatności wymagająca podania danych, które znajdują się na karcie debetowej lub kredytowej Klienta, a następnie autoryzacji płatności;
3) z wykorzystaniem Apple Pay – cyfrowy portfel zastępujący karty płatnicze czy gotówkę;
4) za pośrednictwem Google Pay – metoda płatności za pomocą telefonu. Cyfrowy portfel korzysta z podpiętej karty płatniczej;
5) metodą Paypo – przed złożeniem Zamówienia należy zarejestrować się na stronie PayPo i potwierdzić wykonanie transakcji kodem SMS. Za zakupy Klienta płaci PayPo, natomiast później Klient rozlicza się z PayPo w ciągu 30 dni;
6) przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego – po złożeniu Zamówienia Towar lub Treść Cyfrowa zostanie dla Klienta zarezerwowana na okres 48 godzin, następnie wiadomością mailową Klient zostanie poinformowany o numerze rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Przelew można wysłać ze strony internetowej banku Klienta, lub zlecić go w placówce banku lub na poczcie. Wybieranie tej metody wydłuży całkowity czas realizacji Zamówienia o okres potrzebny na zaksięgowanie wpłaty. Właściwa Umowa zostanie bowiem zawarta i zacznie łączyć Klienta i Sprzedającego dopiero w momencie zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedającego odpowiedniej kwoty pieniężnej i dopiero w tym momencie rozpocznie się realizacja procedury dostawy. W razie braku zapłaty w okresie 48 godzin rezerwacja wygasa, a Zamówienie zostaje anulowane;
7) płatność za pobraniem – za Zamówienie odbiorca Towaru lub Treści Cyfrowej zapłaci kurierowi przy odbiorze paczki zawierającej Towar lub trwały nośnik, na którym nagrana jest Treść Cyfrowa. Przy odbiorze należy mieć przygotowaną gotówkę, ponieważ Sprzedający nie gwarantuje, że kurier posiadać będzie terminal do płatności bezgotówkowej.
7. Obsługą płatności elektronicznych zajmuje się Operator płatności. Dokonanie płatności za pośrednictwem Operatora płatności wymaga nawiązania odrębnego stosunku prawnego z Operatorem płatności i zaakceptowania jego regulaminu.
8. Akceptując niniejszy Regulamin i zawierając Umowę za pośrednictwem Sklepu Internetowego Klient wyraża zgodę, na wystawienie mu faktury elektronicznej w rozumieniu art. 106n Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361).
9. Niezwłocznie po zawarciu Umowy, ale nie wcześniej niż po zmianie statusu Zamówienia na „gotowe do wysłania” lub „w transporcie”, Klient otrzyma fakturę VAT na podany w Zamówieniu adres e-mail.
§ 6
Realizacja Zamówienia
1. Koszt dostawy Zamówienia Towaru lub Treści Cyfrowej nagranej na trwałym nośniku ponosi Klient, chyba że w formularzu Zamówienia podana została inna informacja.
2. Dostawa zamówionych Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w formularzu „dane do zamówienia”.
3. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej (DPD, UPS, InPost, DHL), a także istnieje możliwość ich odbioru osobistego.
4. Czas realizacji Zamówienia wynosi od 1 do 30 Dni roboczych, licząc od dnia otrzymania przez Sprzedającego potwierdzenia poprawnego wykonania płatności i księgowania na jego rachunku odpowiedniej kwoty pieniężnej, bądź w przypadku płatności za pobraniem, od momentu potwierdzenia przez Sprzedającego otrzymania Zamówienia.
5. Koszty dostawy Zamówienia określane są każdorazowo przez dostawców, o których mowa w ust. 3 powyżej i są one podane zawsze przed ostatecznym naciśnięciem przycisku „Kupuję i płacę”.
§ 7
Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi
1. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru lub nośnika, na którym nagrana jest Treść Cyfrowa przechodzi na Klienta z momentem wydania Towaru lub nośnika, na którym nagrana jest Treść Cyfrowa dostawcy, o którym mowa w § 6 ust. 3 lub w momencie wydania ich Klientowi lub osobie upoważnionej przez niego w wypadku odbioru osobistego.
2. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne (niezgodność rzeczy sprzedanej z Umową) i za wady prawne Towarów i Treści Cyfrowych jest w całości wyłączona na podstawie art. 558 § 1 Ustawy kodeks cywilny. Oznacza to, że wyłączone zostają w szczególności roszczenia Klienta określone z Ustawie kodeks cywilny i Ustawie o PAiPP.
§ 8
Gwarancja
1. Sprzedający udziela Klientowi gwarancji poprawnego działania Towarów innych niż jednorazowe lub zużywalne.
2. Gwarancja udzielona jest wyłącznie wówczas, gdy uprzednio udzielił jej też każdorazowo konkretny producent sprzedawanego Towaru i tylko w zakresie, w jakim Producent ją przewiduje, chyba że co innego wynika z postanowień niniejszego Regulaminu.
3. Gwarancja zostaje udzielona poprzez przedłożenie do przesyłki zawierającej sprzedawany Towar karty gwarancyjnej, zawierającej opisany zakres gwarancji, zobowiązania Klienta, ograniczenia gwarancji, zasady naprawy gwarancyjnej i dodatkowe postanowienia.
4. Klient może reklamować produkt na który została udzielona gwarancja, a który posiada wady, korzystając z uprawnień gwarancyjnych.
5. Procedura realizacji uprawnień gwarancyjnych i dodatkowe informacje oraz dokumenty dostępne są na stronie internetowej https://www.fmdental.pl/kontakt/serwis-i-naprawa/
§ 9
Odstąpienie od Umowy
1. Klient, który za pośrednictwem Sklepu Internetowego zawarł Umowę zakupu Towaru na odległość lub zawarł Umowę przeniesienia autorskich praw majątkowych do Treści Cyfrowych, nie może w terminie 14 dni odstąpić od tejże Umowy.
2. Prawo do odstąpienia nie znajduje zastosowania z uwagi na fakt, iż transakcje nie podlegają przepisom ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 10
Ochrona Danych Osobowych
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów określone zostały w „Polityce prywatności”, dostępnej w osobnej Karcie pod adresem: https://www.e-sklep.fmdental.pl/pl/i/Polityka-prywatnosci/11, stanowiącej integralną część niniejszego Regulaminu.
§ 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów
1. Przed wszczęciem postępowania sądowego zarówno Sprzedający, jak i Klient zobowiązani są podjąć próbę pozasądowego rozpoznania sporu.
2. Sprzedający wskazuje również możliwość dokonania negocjacji prawniczych w ramach wyznaczonego wspólnie przez obie strony sporu prawnika, który negocjacje te przeprowadzi celem uniknięcia występowania przez strony na drogę postępowania sądowego, a co za tym idzie generowanie kosztów tego postępowania rozstrzyganego przez Sąd, czyniąc zastrzeżenie poniesienia wzajemnych kosztów opłaty prawnika prowadzącego negocjacje przez strony ewentualnego sporu.
3. Ustalenie zakresu oddania sprawy pod negocjacje prawnicze następowało będzie za zgodnym postanowieniem stron wyrażonym na piśmie.
§ 12
Newsletter
1. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie Newslettera, jednakże jej brak nie ma wpływu na zawieranie Umów.
2. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
3. Newsletter zawiera informacje o ofercie Towarów i Treści Cyfrowych oferowanych przez Sprzedającego oraz aktualnych Promocjach, a także inne informacje dotyczące Sprzedawcy.
§ 13
Postanowienia końcowe
1. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie Sklepu Internetowego. Regulamin może zostać utrwalony, pozyskany i odtworzony poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie go na odpowiednim nośniku danych.
2. Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje w mocy.
3. Sprzedawca może dokonać zmiany postanowień Regulaminu po uprzednim poinformowaniu Klientów poprzez publikację jednolitego tekstu Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego. Zmiany Regulaminu lub nowa treść Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty umieszczenia nowej treści Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego.
4. Zamówienia oraz Umowy złożone w trakcie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu będą realizowane zgodnie z jego postanowieniami.
5. Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu oraz zostaje poddany jurysdykcji sądów polskich.
6. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedającego.